Post image

QR Karekod İstatistik Verilerini Gerçek Hayatta Kullanan Kurgusal Şirketler

1'inci Örnek;
Temel İstatistik takibinden elde edilen iyileşme
Berlin 2021 IFA Fuarından sonra Fuar katılımcılar ve Fuar Stand yetkilileri arasında değişimi yapılan kartvizitler ile ilgili yapılan araştırma göstermiştir ki. Kartvizitinde QR vCard bağlantısı olan Fuar Stand Satış personeli büyük oranda daha fazla aranmıştır ve iletişime geçilmiştir.
Basılı Kartvizitlerin bir çoğu Fuar sonunda çekmeceye içine doğru son yolculuğuna ve bir daha gün yüzü görmez. QR Kodlu ve vCard'lı Kartvizitler genelde anında mobil cihazla taranıp iletişim bilgileri kayıt altına alınır.

2'inci Örnek;
Sosyal Medya QR Kodu, Uzon Gift Shop'un internetteki tanıtım ve pazarlama yöntemine yön verdi. QR Kodunu vitrinlerinin camlarına yapıştırarak, kaç kişinin QR'i taradığını ve taranan QR sonucu hangi sosyal medya platformuna takipçilerin yönlendiğini derlemeleri sonucunda elde ettikleri verilerle, hangi sosyal medya mecrasında daha fazla reklam, kupon ve promosyon içeriklerini ağırlık vermelerini artık biliyorlardı.

3'üncü Örnek;
Sınırlı bir bütçe, çoğu yolun başındaki sanatçı ve müzisyen için bir gerçekliktir. Gösterileri ve organizasyonular için maliyeti düşürmek ve optimize etmek büyük önem taşımaktadır. Tanıtım Posterlerinin pazarlamasının verimli ve uygun maliyetli olmasını sağlamak için The Three of Okko grubu, etkinliklerindeki Biletlerde ve posterlerinde QR Kodu ile hangi şehirlerde en yüksek oranda tarama, LCV ve katılım sağlandığını takip ettiler. Bu sayede bir sonraki konserlerinde basılacak poster sayısını düşürebildiler ve bütçeyi önemli bir ölçüde sıkılaştırdılar.

4'üncü Örnek;
Facebook'a yönlendiren Dinamik QR Kodu kadar basit çalışma USA Camping Tours'un internetteki varlığının geliştirmesine yardımcı olmuştur. USA Camping Tours basılı pazarlamalarının etkinliği hakkında QR İstatistikleri sayesinde çok şey öğrenmiştir. QR Kodunu kaç kişinin taratıp Facebook sayfalarını ziyaret ettiklerini şaşkınlıkla anlık olarak takip ediyorlardı.
Facebook sayfalarını yüzlerce kişi ziyaret etmesine rağmen neredeyse hiç beğeni almıyorlardı. Böylece Facebook sayfalarının bakımı ve kaliteli içerik üretilemesin ve Facebook'ta yayınlanması için yeni bir ekip oluşturuldu. USA Camping Tours 2017 yılında Facebook'ta en çok ziyaret edilen Camping sayfalar arasında ilk beşe girmiştir.

5'inci Örnek;
Bir ürünü piyasaya sürmeden önce satışları artırabilmek ister miydiniz? YuKuSan Electronics'in reklam afişlerine QR Kodunu Video bağlantısı için oluşturduklarında tam olarak bu niyetteydiler. QR Kodunu kaç kişinin taradığının; Tanıtım videolarını kaç kişinin izlediğini ve QR kodundan kaç ön sipariş topladıklarının istatikselleri sonucunda performansı ve kitlenin belirli unsurlara verdiği tepkileri ölçtüler ve kampanyalarını buna göre optimize ederek ürünlerini piyasaya sürmeden önce daha yüksek satış sağlamak için pazarlamayı geliştirdiler.